Friday, June 3, 2011

kenapa?, kenapa?, kenapa?.

takdir dengan kau.
cerita tentang kawan aku dengan cintanya.

  kawan, apabila kita semakin sukakan orang itu semakin berhati-hati cara pergaulan kita. kalau boleh kita nk nampak sempurna di mata dia. kita nampak hebat dan beharap dia terus mengikuti  perjalanan hidup kita dan berdoa supaya dia mula untuk jatuh hati pada kita?. tapi itukah yang dia inginkan?. kita boleh jadi yang terbaik untuk dia. tapi itu ke yang dia cari?. buntu dan terus buntu. adakah disebabkan permulaan perhubungan kita ini sebagai kawan jadi sukar untuk melangkah ke tahap seterusnya. tapi aku selalu dengar  mereka berkata. mula-mula kawanlah lepas itu bercinta pulak lah kan?. tapi aku tidak berasa sebegitu pun. lidah aku terkunci kuat untuk menyatakan isi hati aku. mungkin aku tidak reti barangkali.

tapi dari mimik-mimik muka, gerakan badan aku memang aku da  bagitahu tentang perasaan aku, sama ada dia tidak mengerti atau dia buat-buat tidak faham. aku sedih setiap kali melihat dia di lukai, aku rasa bertapa hinanya diri apabila melihat hati dia terhiris lagi. apa daya ku. aku tidak mampu berbuat apa-apa. keseluruhan badan aku megagumi dia. menyukai dia. tapi, langsung tidak ada sedikit peluang pun untuk aku mendekati dia. tapi diri aku sudah nekad berkata aku mampu menjaga dia. tapi dia. seperti tidak hiraukan yang aku sudah lama berdiri menanti disini. aku tahu aku tidak segagah lelaki itu. tapi apa gunanya gagah kalau hati kecil dia sering di lukai.

aku faham tidak apalah. mungkin jodoh kita bukan disini. tapi jikalau esok, lusa mungkin akan wujud peluang lagi. aku teringin untuk menemani menyinari hari-hari dia, kawan kawan aku selalu berkata sudah wujud keadaan itu. tapi aku terlalu bodoh dan biarkan ia berlalu pergi. sekiranya dia paham dan kenal tentang diri aku. semestinya dia sudah tahu inilah sifat bengong yang terus tersemat dalam diri aku ini dan membuatkan aku terus melalui hari-hari seterusnya dalam keadaan sunyi. aku masih berharap peluang walaupun sudah berkali terlepas peluang. maaf atas kekurangan aku. dan aku mohon sekali lagi peluang. supaya dapat aku buktikan yang aku ini lelaki sejati. aku janji yang aku akan terus tunggu..

-
.
.

No comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.