Saturday, February 4, 2012

itu tidak kelakar.



terkenang kejadian 3tahun lepas.
aku senak perut gelakkan sahabat aku,
yang pergi ke hadapan papan hitam untuk menjawab soalan.
tetapi kerana kegugupannya membuatkan dia salah menjawab.

Kemarin kejadian sama berulang, dan aku sedikit pun tidak ketawa,
kesalahan ejaan yang dia lakukan memang terlalu kritikal.
sehingga membawa maksud lucah.

tapi, aku tidak sampai hati nak ketawa, sebab dia berani kehadapan.
berbanding mereka yang terus ketawa terbahak-bahak tapiPENGECUT
semua sembunyikan diri apabila di seru supaya kehadapan untuk menjawab.


aku tahu bagaimana rasanya berdiri di hadapan, Semangat kena tinggi.
Gugup mesti ada, yang pasti respect n support dia Sebab dia berani, maruah dia lagi.
atau mungkin dia akan terus fobia.
kawan, itu sebenarnya tidak kelakar.  



#Kau Berani?.
mindSets.
.
.

No comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.