Wednesday, July 11, 2012

Saya Pemalu.


Gopoh, Gelabah, Risau.
Masalah darah GEMURUH.

itulah perkara yang biasa berlaku.
waktu kanak-kanak di buli dan di sisih.
membuatkan perwatakan menjadi suram.



Di malukan merupakan perkara biasa.
jikalau di fikirkan dendam, 

terlalu banyak dendam untuk di hitung.
hidup perlu di teruskan.


bermulanya pertuturan berhati-hati.
dan perwatakan lagaknya gaya sempurna.
belajar meneliti dan memahami apa itu manusia.
kerana takut disisihkan lagi.



katanya mengenali wanita tapi hakikatnya manusia.
belajar bercakap yang disenangi semua.
sentiasa bersedia dalam setiap pekara walaupun remeh. (tapi part belaja tidak).
kerna gemuruh akan tiba apabila perkataan buntu tiba.


hakikatnya tidak semua yang di rancangkan

menjadi seperti yang diharapkan.
dari perkara gembira boleh jadi menyakitkan hati.

ada ketikanya rasa, dahulu bagaikan mimpi ngeri.
tetapi itu yang menyebabkan terjadinya seperti hari ini.


dari dahulu aku sudah hilang hak bersuara

jadi apa yang aku perolehi hari ini sudah cukup bermakna.
aku malu untuk meluahkan lebih rasa.
kerna lebih banyak negatif dari positif di minda.

aku malu jika di bandingkan dengan mereka.

Credit to - Nazrin Akmal.

#usaha dan tidak mengungkit.
pecaya.
.
.

No comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.