Friday, December 2, 2011

Sebab itu Susah.

apa yang susah?.
- dia bencikan aku.
- tak minat dengan pekara itu.
- terpaksa.
- dulu sudah pernah cuba tapi gagal.

dia bencikan aku.
- dia ada masalah dalaman dengan aku,
sebab itu dia sengaja buli aku?.

tak minat dengan perkara itu.
- benda ni remeh banyak kerja.
tak minat.

terpaksa.
- ini kali pertama aku buat, bukan bidang aku. 
terpaksalah dah dia suruh.

dulu sudah pernah cuba tapi gagal.
- dulu aku sudah pernah buat, tapi hancur.
aku merapu sahaja masa siapkan dahulu.
Buat atau Lari.
atau ada cara lain nak selesaikan masalah ni?.

berpindah/alasan/tolak masalah kepada orang lain.
              atau
mintak tolong/itu memang kerja aku.
lari-lari, sampai bila nak lari?.
buat-buat, semua aku buat
sampai aku tak tahu 
apa yang sepatutnya aku kene buat?.
+kurangkan merungut, 
+belajar menghadkan sesuatu(cakap banyak angkat kaki).
+tengok keadaan sekeliling.
+tidak bersyukur pun boleh jadi masalah.

Boleh kalau macam ni?.

#aku tak tahu.
celaru.
.
.

No comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.