Tuesday, February 18, 2014

Rindu Ayah


siapa sangka, siapa tahu,
ajal maut tidak menentu.

aku akur pasrah dengan ketentuan ilahi,
segalanya telah  tertulis.
kini cuma tinggal cinta dan rindu buat ayah.

aku rindu dia,
walaupun dia kurang berkata-kata.
kurang kami bersembang,
kerna hakikatnya aku kekok.
kami kurang masa bersama.

aku rindu dia,
walaupun aku selalu menyusahkan dia,
aku tahu dia cuba terbaik untuk aku.
segala yang dia termampu.

aku mohon maaf jika dahulu,
aku anak bermasalah,
tidak lari dari bencana,
ada saja perkara bodoh aku lakukan.

tapi dia tidak pernah marah.
dia cuma tersenyum.
aku malu.

abah saya tak sempat balas jasa abah.
saya tak sempat buat abah bangga.
saya tak sempat dptkan dgree utk abah.
saya tak sempat senangkan abah.

saya mintak maaf menyusahkan abah.
abah selalu risaukan kewangan saya.
banyak tolong saya.
terima kasih untuk segala-galanya.

saya sedih, sbb saya nak abah teman, bila saya kawin nanti.
saya sedih, sbb saya nak abah teman, bila saya dapat anak petama nanti.

saya hilang bapak.

saya tak penah penat, tak penah mengeluh.
jangan risau, saya cuma risau saya tak jadi yang terbaik untuk abah.

abah, saya cuba bejaya yea.
saya nak abah bangga dengan saya.
abah tengok dari jauh anak abah yang nakal ni kejar cita-cita yea.




with love.
     Al-Fatihah.

No comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.