Thursday, March 6, 2014

apa yang dicari

Kalau dulu mereka sering bekata,
Kau bojan, kau buaya,
Kalau duly mereka sering bekata,
Kau murah rezeki, kau nasib baik.

Orang bekata apa yang dia nampak,
Orang tak tahu apa yang jadi,
Pada orang, jalan hidup semuanya indah,
Pada aku, semalam itu mimpi ngeri.

Pada mata mungkin aku terlalu mengejar,
Tidak nampak erti bersyukur,
Pada aku, tiada istilah berhenti untuk generasi warisan aku.

Aku harap aku boleh bagi yg terbaik utk mereka, mereka siapa? Keluargaku.
Utk Menjadi ahli kluarga baru,

Cuma perlu bdikari, reti hidup sendiri.
InsyaAllah, cuma itu yang aku cari.
Boleh hidup sndiri tanpa perlu bgntung pada kluarga.

Sebab aku takot, dia tidak biasa bepisah jauh Dari kluarga, tapi aku perlu lebihkan kluarga aku, mereka cuma ada aku.

Aku masih tak jumpa sesiapa,
Hidup seorang macam bangkai begerak.
Tak ada orang yang amik peduli.
Aku tak kesah ni pekara biasa,
Adik kau kne kejar degree yea. :)

@lemankoya.


No comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.